Avbokningspolicy

Instruktioner och villkor för avbokning av resa med Flygbussarna Door to Gate

Du avbokar din resa själv via vår app under “Mina resor” eller direkt på vår webbsida, genom att klicka på “Ändra eller avboka resa” på startsidan. Om du senast 2 timmar innan din bokade upphämtningstid avbokar din resa återbetalar vi hela resans pris.

Efter din avbokning skickas en avbokningsbekräftelse till din email. Återbetalningen syns vanligtvis på ditt konto 3 till 5 arbetsdagar efter avbokning. Flygbussarna Door to Gate kommer inte att återbetala resor avbokade senare än 2 timmar innan din upphämtningstid. Ej heller om ni inte är på plats på den bokade adressen då din upphämtningstid börjar.

Avbokning vid inställt eller försenat flyg

Om ditt flyg blir inställt eller mycket försenat är det viktigt att du direkt avbokar eller ändrar din resa i appen eller på webbsidan. Du kan ändra din upphämtningstid i upp till 2 timmar innan den ursprungliga tiden för upphämtning. Din bokning är aktiv i 24 timmar från den tid du ursprungligen angivit att du ska landa. Det betyder att du kan checka in som vanligt då du anländer till flygplatsen och din bokning blir inte påverkad så länge ditt flyg inte är mer än 24 timmar sent.

Underlåtenhet att avboka eller ändra din resa fram till två timmar innan din angivna upphämtningstid kan anses vara en för sen avbokning för att ha rätt till en återbetalning. Vänligen kontakta oss på Flygbussarna Door to Gate vid frågor gällande inställda flyg.