17 mars 2018

Nykomlingen Flygbussarna Door to Gate har Stockholms mest nöjda resenärer

Enligt en färsk undersökning som genomförs varje år av företaget Evimetrix har nykomlingen Flygbussarna Door to Gate Stockholms nöjdaste resenärer 2018.

På relativt kort tid har nykomlingen Flygbussarna Door to Gate seglat upp som en favorit och nu knipit förstaplatsen i Evimetrix årliga undersökning om Stockholms mest nöjda resenärer. Förra årets vinnare Flygbussarna kommer på en hedrande andraplats.

– Jag är otroligt glad och stolt över den här förstaplatsen och att vi har Stockholms mest nöjda resenärer. Det visar att vår tjänst är riktigt bra och att våra förare gör ett fantastiskt jobb för att kunderna ska bli nöjda, säger Björn Grane, affärschef på Flygbussarna Door to Gate.

I undersökningen har nästan 1800 stockholmare fått uttala sig om 19 olika transportörer (tåg-, buss-, flyg- och taxibolag). De har fått betygsätta bland annat lågt pris/bra erbjudande, bra bokningslösningar, bra betalningslösningar, vänlig och hjälpsam personal, bekväma sittplatser, miljövänlighet, pålitlighet, säkerhet, tillgänglighet, trygghet, bra och informativ webbplats, håller tidtabell/punktlighet och turtäthet.

– Vi jobbar dagligen med att göra tjänsten ännu bättre i alla delar av kundresan och här har vi stor hjälp av Flygbussarnas erfarenheter. Redan i rekryteringen gör vi ett noggrant urval för att få de allra bästa förarna. Våra förare är en avgörande faktor för de fina omdömen som vi får från våra kunder, förklarar Björn Grane.

Undersökningen genomfördes mellan vecka 5 och 8, 2018, i Userneeds internetpanel. Mätningen täcker in allmänheten över 18 år som är bosatta i Stockholms län.

Boka Flygbussarna Door to Gate dygnet runt

För mer information vänligen kontakta:
Marknadschef Camilla Tienso, 073-059 33 02, camilla.tienso@merresor.se