Så funkar Flygbussarna Door to Gate

Vårt resekoncept Flygbussarna Door to Gate hämtar dig vid dörren och släpper av dig vid önskad terminal på Arlanda. Door to Gate är en delad resa vilket innebär att bilen gör högst två stopp på vägen till flygplatsen. Du kan boka upp till 9 personer per bokning. När du väljer Door to Gate kan du vara trygg med att komma i tid till ditt flyg. Upplev bästa resan till resan!

1

Välj flygplats

Just nu trafikerar vi enbart Arlanda flygplats.

2

Välj upphämtningsadress

Ange den adress i Stockholm du önskar bli hämtad på.

3

Välj flygets avgångstid

Ange det datum och tidpunkt ditt flyg ska avgå, så räknar vårt system ut en lämplig upphämtningstid.

Alltid med Door to Gate

USB-uttag

USB-uttag

Ladda alla dina digitala enheter med vårt USB-uttag på väg till flygplatsen.

Gratis Wifi

Gratis Wifi

Var uppkopplad hela vägen till flygplatsen.

Försäljningsansvarig
Katarina Romero


Skicka e-post

Bli företagskund!

Vill du erbjuda dina medarbetare en bekväm resa till flygplatsen som dessutom är prisvärd?

Med Flygbussarna Dörr till Gate reser dina kollegor bekvämt i rymliga bilar. Våra bilar har plats för upp till 9 personer och vår service är lämplig för både enskilda resenärer och grupper. Våra förare är skickliga yrkesförare med stort kundfokus.

Inför resan

Hur fungerar en delad resa?

När du bokar en bil kan du få dela din bilresa till eller från Arlanda med andra resenärer som har bokningar som matchar din bokning tidsmässigt och geografiskt. Förutom ditt eget stopp kan en resa ha max två stopp. När du lägger in dina reseuppgifter vid bokning av en delad resa, räknar vårt system ut din upphämtningstid med marginaler för eventuella andra upphämtningar.

 

För varje bokning med kan endast en adress anges. Resenären har inte möjlighet att själv lägga till eller välja vilka stopp bilen gör under sin rutt.

Kan vi bli upphämtade på flera adresser i samma bokning?

Vi erbjuder tyvärr ingen tjänst i dagsläget där du kan boka in flera stopp på vägen inom samma bokning. För varje bokning kan du endast välja en upphämtningsadress. Även om bilen kan komma att hämta upp andra resenärer längs vägen, är det inte möjligt för resenärerna själva att lägga till eller välja dessa stopp.

 

Om ni är ett resesällskap som önskar resa från olika adresser behöver en egen bokning läggas in för varje adress. När olika bokningar läggs in kan vi inte garantera att ni hamnar i samma bil vid resan, men om upphämtningarna sker i ett närliggande område och tidpunkt är chansen stor att ni gör det.

Hur mycket bagage får jag ta med mig?

Vi beräknar att varje passagerare tar med sig 1 incheckad väska och 1 handbagage på sin resa. Ange antalet väskor du planerar att ta med i din bokning. Du behöver inte inkludera ditt handbagage i antalet väskor du anger vid bokningen.

 

Allt bagage du önskar ta med utöver det vi beräknar, räknas som specialbagage eller skrymmande bagage. Detta behöver anges i kommentarsfältet under passageraruppgifter i din bokning för att säkerställa utrymme.

Läs mer om våra regler gällande specialbagage eller skrymmande bagage, så som sportutrustning, stora väskor, cyklar eller burar för husdjur

Kan jag boka bilbarnstolar?

Vi hjälper gärna till att tillhandahålla bilbarnstolar utan extra kostnad. Du bokar bilbarnstolar samtidigt som du bokar din resa i appen eller på webbplatsen, genom att välja vilken typ av bilbarnstol du önskar och hur många.

 

Du som resenär ansvarar själv för att boka en bilbarnstol som passar ditt barn, beroende på barnets längd och stabilitet.

Vi erbjuder:

  • För barn upp till ca 5 år: Bakåtvända bilbarnstolar
  • För barn över ca 5 år: Bälteskuddar
  • Spädbarn: Du som reser med spädbarn behöver ta med ett eget babyskydd. Spädbarn får ej sitta i vuxens knä under resan. Ditt barn anses vara spädbarn upp till 6-9 månader eller tills barnet kan sitta stadigt i en bilbarnstol

 

För varje bokning kan max två bakåtvända bilbarnstolar och två bälteskuddar bokas.
Alla som reser med oss räknas som en passagerare och betalar samma pris för sin resa oavsett ålder.

Kan jag resa med djur?

Du är välkommen att resa med sällskapsdjur. Alla djur behöver vistas i en transportbur eller transportväska under resan. Ange att du reser med sällskapsdjur i kommentarsfältet under passageraruppgifter i din bokning, så att vi kan säkerställa utrymme.

 

Om ditt djur väger mer än 11 kg behöver du boka en delad bil för 9 passagerare.

 

Ovanstående begränsningar påverkar inte tjänstehundar.

 

Resenärer med allergier mot olika djur bör vara medvetna om att andra passagerare i deras delade bil kan resa med en tjänstehund.

Hantera bokning

Hur avbokar jag min resa?

Du avbokar själv din resa via vår app eller på vår webbplats. Om du avbokar din resa senast 2 timmar innan bokad upphämtningstid, återbetalas beloppet du betalat för resan till det konto du använt vid köpet inom 3 till 5 bankdagar.

 

Efter avbokad resa får du en avbokningsbekräftelse skickad till din e-post.

Läs mer om hur du avbokar din resa

Hur gör jag ändringar i min bokning?

Du kan ändra och lägga till information i din bokning fram till 2 timmar innan din bokade upphämtningstid.

 

  • Appen: Logga in på ditt konto i appen och gå till sidan ”Mina resor”. Där har du en överblick över din resa och kan hantera eller avboka resan. Om du klickar på redigerar-pennan bredvid det fält du vill redigera kommer du till en sida där du kan välja att lägga till eller ändra informationen i fältet. Glöm inte att klicka på spara.

 

  • Webbplatsen: Klicka på ”Ändra eller avboka resa” under menyvalet ”Hantera resor” i huvudmenyn. Fyll i ditt bokningsnummer och det efternamn du bokat din resa i för att hitta din bokning och göra dina redigeringar. Kom ihåg att spara dina ändringar.

Läs mer om att ändra i din bokning

Hur får jag min bokningsbekräftelse och kvitto?

Vid alla genomförda reservationer får du en bekräftelse skickad till din e-post, med kompletta boknings- och betalningsuppgifter. Vänligen kontrollera även din skräppost om du inte finner den i din inkorg.

 

Du kan även beställa en ny bekräftelse och kvitto till din e-post via appen under fliken ”Mina resor” eller via webbplatsen när du klickar på ”Ändra eller avboka resa” under menyvalet ”Hantera resor”.

 

Flygbussarna Door to Gate kan inte garantera tillgång till kvitto i efterhand.

Stäng